Název:
Privátní značky a jejich vnímání spotřebiteli
Překlad názvu:
Private labels and how they are perceived by consumers
Autoři:
Laštovičková, Lucie ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Produkty privátních značek zahrnují všechno zboží, které prodává pod svojí značkou obchodník. Tato značka může nést přímo název obchodního řetězce, nebo je pojmenována jinak. Takovéto značky v jiných obchodních řetězcích nenajdeme. Privátní značky zajisté znamenají pro všechny tři zúčastněné strany (výrobce, obchodník a spotřebitel) výhody, ovšem také nějaké nevýhody. Můžeme je rozdělit do třech kategorií: economy, standard a premium. Nejrozvinutější trh s privátními značkami najdeme v Evropě ve Švýcarsku, jejich podíl zde dosahuje 45%. V České republice je jejich podíl téměř 20%. V současné době má téměř každý obchodní řetězec svoji privátní značku, nejrozšířenější jsou v prodejnách diskontního typu. Z výzkumu který jsem prováděla pomocí dotazníkového šetření vyplynulo,že 67% dotázaných nakupuje privátní značky pravidelně. Podle respondentů je jejich největší výhodou nízká cena, naopak jako nevýhodu vidí nižší kvalitu a neatraktivní obal.Private label products encompass all merchandise sold under a retailer's brand. This brand can be the retailer's own name or a name created exclusively by that retailer. Private labels definitely mean for all three concerned parties (producer, retailer and consumer) many advantages, but also some disadvantages.We can divide them into three categories: economy, standard and premium labels. The most developed private label country in Europe is Switzerland. The private label share reaches about 45%. The share of private labels in Czech republic is almost 20%. At present almost all business chains have their own private label. Private labels are most widespread in discount shops The result of my questionnaire research, says: 67% of informants buy private labels regularly. The greatest advantage for consumers is a low price. On the other hand, the disadvantage is their lower quality and unattractive cover.
Klíčová slova:
maloobchodník; privátní značka; spotřebitel; značka; brand; consumer; private label; retailer
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/13923