Název:
Dramaturg jako spolutvůrce inscenace
Překlad názvu:
DRAMATURG AS A CO-CREATOR OF THE PRODUCTION
Autoři:
Machačíková, Markéta ; Kudláčková, Jana (vedoucí práce) ; Sílová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá zkoumáním úlohy a pozice dramaturga v inscenačním procesu, jeho/jejího tvůrčího potenciálu a vlivu, který může mít na výsledek inscenace. V úvodní kapitole autorka nastiňuje historický a teoretický kontext dramaturgie a popisuje rozdílné činnosti, které může během inscenačního procesu dramaturg zastávat. Také popisuje základní principy dramaturgické metody nazvané ?strukturální dramaturgie?. Druhou kapitolu věnuje školnímu divadlu DISK, popisuje hledání titulů pro absolventské inscenace a vysvětluje rozhodnutí, která byla učiněna. Kapitola tři se zabývá praktickou přípravou textu a tvorbou dramaturgicko-režijní koncepce na příkladech tří inscenací. Ve čtvrté kapitole autorka nabízí vhled do spolupráce se třemi různými režiséry ročníku a průběhu zkoušení s herci a snaží se pojmenovat různý režijní styl a přístup. Pátá kapitola se zabývá výsledkem inscenací a představení a jejich diváckým a kritickým přijetím. Poslední kapitola se věnuje současným projektům, na kterých se autorka podílí jako překladatelka a dramaturgyně.This work is focused mainly on the position of dramaturg in the staging process of a play, his/her creative potential and influence to the result of the production. In the introductory chapter the author suggests a historical and theoretical background of dramaturgy and describes different dramaturgical functions that a dramaturg can possibly perform during the staging process. Also she describes basic principles of a dramaturgical method called ?structural dramaturgy?. The second chapter concentrates on the school theatre DISK, finding scripts for the class repertory and decisions that were made. The practical preparation of the script and the creation of the ?dramaturgical-directional conception? on examples of three different productions are discussed in the third chapter. Based on her work with three different directors of her class, the author offers a description of their work during the rehearsals with actors and tries to point out to their different directing style and approach in the fourth chapter. The fith chapter is focused on the result of the productions and performances and its audience and critical reception. The last chapter is dedicated to projects in progress that the author is involved in as a translator and a dramaturg
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6889