Název:
Sarabanda jako tanec v barokní cembalové literatuře (se zaměřením na francouzské suity J. S. Bacha)
Překlad názvu:
Sarabande as the dance in baroque harpsichord´s literature (with a view on the French Suites of J. S. Bach)
Autoři:
Waldaufová, Marie ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Sarabanda jako tanec v barokní cembalové literatuře (se zaměřením na Francouzské suity J. S. Bacha) se zabývá souvislostmi mezi tanečním uměním a hudební formou, v tomto případě jednou ze čtyř hlavních částí suity, sarabandou.
První kapitola je přehledem o vývoji evropského tanečního umění od počátku 15. století do konce druhé poloviny 18. století.
Ve druhé kapitole je kromě historie tance sarabandy popsána jeho barokní podoba, charakteristické rysy a přehled tanečních kroků, které se v jeho choreografii nejčastěji objevovaly.
Třetí kapitola je věnována sarabandě jako stylizovanému tanci v cembalových suitách francouzských a německých barokních skladatelů.
Poslední kapitola je zaměřena na sarabandy v díle J. S. Bacha, jmenovitě na šest saraband z Francouzských suit.My bachelor thesis Sarabande as the dance in baroque harpschord´s literature (with a view on the French suites of J. S. Bach) deals with connection between dance and music form, in this case, it is one of the four main parts of the suite, sarabande.
The first chapter is an overview of the development of European dance from the early 15th century until the end of the second half of the 18th century.
In the second chapter, besides the history of sarabande, the baroque dancing form, is described its charactical traits and overview of dance steps, which are often preffered in its baroque choreography.
The third chapter is about music form of sarabande in suites of French and German Baroque composers.
The final chapter is focused on the work by J. S. Bach, namely, sarabandes from the his French suites.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6846