Název:
PODMÍNKY ROZVOJE MALÉHO PODNIKU V OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU
Překlad názvu:
Conditions of development of small company in tourism
Autoři:
ZIEGLER, Tomáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá podmínkami malého a středního podnikání v cestovním ruchu. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit podmínky rozvoje turistické ubytovny Yetti, analyzovat jeho pozici v konkurenci, analyzovat systém řízení a zhodnotit možnosti využití operačních podpor a navrhnout možnosti budoucího rozvoje. Turistická ubytovna Yetti byla založena roku 2003 a nachází se v Jizerských horách v malé vesnici Horní Maxov. Když Yetti přišel do Horního Macova, jeho strategie byla velice konkurenceschopná a měl hodně spokojených zákazníků. Po několika letech ale zájem zákazníků opadl. Proč se to stalo? Ukázalo se, že dobrá myšlenka není dostačující pro úspěch v podnikatelském prostředí. Dobré řízení je pro podnikání stejně důležité jako konkurenční výhoda. Tato bakalářská práce zhodnocuje marketingový mix turistické ubytovny Yetti. Produkt, cena a lidé jsou v pořádku, ale místo, marketingová komunikace, utváření balíčků, partnerství a programování jsou nepovšimnuty. Samostatné podnikání není jednoduché, má mnoho překážek a také mnoho příležitostí. Zabírá mnoho nergie a času, ale samostatné podnikání dává podnikateli svobodu.This bachelor work is about condnitions of development of small and middle companies in tourism. The objective of this bachelor work is to evaluate conditions of development of guest-house Yetti, analyse position of this company in competition, analyse management system, evaluate possibilities of use of operating aids and suggest solutions of further development. Guest-house Yetti was founded in 2003 and is situated in Jizerské hory in a small village called Horní Maxov. When Yetti came to Horní Maxov its strategy was very well able to compete and had a lot of satisfied customers. But after few years the interest of customers began to fall down. Why did it happen? It appeared that good idea is not enough to be successful in business. Good directing is important for business as well as competitive advantage. This bachelor work is evaluatng a marketing mix of guest-house Yetti. Produckt, price and people seems to be all right but place, promotion, packaging, partnership and programing are uncared. Business for own account in tourism is not easy, it has many obstackles and many oportunities. It takes a lot of energy and time, but business for own account gives the businessman freedom.
Klíčová slova:
Cestovní ruch; Kooperace; Malé a střední podnikání; Marketingový mix; Organizační struktura; Podpora malého a středního podnikání; Segmentace trhu; SWOT analýza; Tržní zacílení; Řízení zásob; Cooperation; Market aim; Market segmentation; Marketing mix; Operating aids for small and middle companies; Organisation structure; Small and middle companies; Supply management; SWOT analyse; Tourism Citace: ZIEGLER, Tomáš. PODMÍNKY ROZVOJE MALÉHO PODNIKU V OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU. Tábor, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8455