Original title:
Inovace výrobkového portfolia ve vybraném podniku
Translated title:
Innovation of the product portfolio in selected firm
Authors:
HLAVNIČKOVÁ, Markéta Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V mé bakalářské práci jsem se zabývala inovací výrobků ve firmě KOVO KASEJOVICE. Cílem této bakalářské práce bylo dokázat, že tato inovace bude schopna zvýšit tržní podíl firmy. Nejdůležitější částí mé bakalářské práce byla kapitola návratnosti investic. V tomto bodě jsem porovnávala stávající a budoucí výrobu hranatého potrubí. Z tohoto rozboru tedy vyplývá, že pořizovaná investice bude moci zvýšit prodej a tím zvýšit tržní podíl podniku.The primary focus of my bachelor thesis was the product innovation in KOVO Kasejovice, the air-conditioner manufacturing factory. The goal of my work was to prove that this innovation would increase the company{\crq}s market share. The most important part of my bachelor thesis focused on the return on investment. In it I compared the existing and expected fabrication of the angular tubing. It follows that the investment would be able to increase sales and therefore to increase the company{\crq}s market share.
Keywords:
Business Plan; Competition; Innovation; Market Share; Product; inovace; konkurence; podnikatelský záměr; tržní podíl; výrobek Citation: HLAVNIČKOVÁ, Markéta. Inovace výrobkového portfolia ve vybraném podniku. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11264