Original title:
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Translated title:
The Leisure Time Activities at the First Stage of Basic School
Authors:
TOMANOVÁ, Ivana Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Volný čas je součástí našeho každodenního života. Svým názvem v nás vzbuzuje příjemné pocit. Představíme si prostor, který je určený jen nám, můžeme se věnovat aktivitám, které nás zajímají a zároveň si odpočinout. Současný vývoj umožňuje rozvoj volnočasových aktivit, kterým se můžeme věnovat. Vznikají volnočasová zařízení, která nám zprostředkují nejrůznější nabídku činností, z níž si každý vybere právě tu oblast, jež ho uspokojuje, uklidňuje a naplňuje. Cílem této práce bude zmapovat problematiku volného času žáků 1.stupně základních škol a nabídku nejrůznějších volnočasových aktivit, kterým se žáci mohou věnovat. V teoretické části si přiblížíme volný čas a volnočasové činnosti z hlediska jejich problematiky a názorů nejrůznějších autorů na ně. Blíže se podíváme na aktivity rozdělující se podle obsahu činností a na instituce zajišťující volnočasové činnosti. V praktické části bude proveden průzkum nabídky volnočasových aktivit ve vybraných institucích (základní školy) prostřednictvím dotazníků, které obdrželi ředitelé těchto institucí. Průzkum bude též zaměřen na názor a spokojenost rodičů s těmito nabídkami, kteří rovněž obdrží dotazníky.Leisure is part of our everyday lives. His name makes us feel comfortable. We introduce a space that is designed only to us, we can devote to activities that interest us, while the rest. The current development allows the development of leisure activities, which can be paid. Emerging leisure facilities, which are mediated by different menu of activities from which each selects just the area that satisfies him, calming and fulfilling. The aim of this work is to map the problem of free time, 1st degree students of primary schools and offer a variety of leisure activities, which pupils can take. In the theoretical part of the converged, leisure and recreational activities for their problems and opinions of various authors on them. Closer look at the distribution activity, according to the content of activities and institutions providing leisure activities. The practical part of the surveyed range of leisure activities in selected institutions through questionnaires received by the directors of these institutions. The survey will also focus on parents' views and satisfaction with these offerings, which also received questionnaires.
Keywords:
ceducator leisure; institution to leisure; leisure time; leisure time activities; personality of a child under school age; instituce pro volný čas; osobnost dítěte mladšího školního věku; pedagog volného času; volnočasové aktivity; volný čas Citation: TOMANOVÁ, Ivana. Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17359