Název:
Etika ve světě reklamy
Překlad názvu:
Ethics in the World of Advertisement
Autoři:
ANTL, Pavel Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou etiky v reklamě, dělí se na šest kapitol. První se zabývá komunikací a funkcí reklamy v ní. V druhé části se zaměřuji na cíle a metody reklamy (mohou být pozitivní i negativní). Popisuji procesy: ovlivňování, manipulace, persvaze, sugesce, motivace a zaměření reklamy na segmenty trhu. Třetí část je orientována na principy regulace a samoregulace (vysvětluji jejich rozdíly). Na praktickém příkladě ukazuji jak funguje samoregulace v praxi. Čtvrtá část popisuje nejčastější nedovolené reklamy a na praktický příkladech ukazuje jak funguje ochrana spotřebitele. V páté zdůrazňuji důležitost mediální gramotnosti a problematiku mediální výchovy. V šesté části se zabývám reklamou a různými postoji a názory na ní The dissertation deals with the dilemma of ethics in advertisement; it is divided into six chapters. The first chapter concerns communication and advertisement{\crq}s function in it. In the second part, I focus on the targets and methods of advertisement (they can be positive and negative). I describe the following processes: influence, manipulation, persuasion, suggestion, motivation and purpose of advertisement in the sectors of the market. The third part is directed at the principles of regulation and self-regulation (I explain their differences). How does self-regulation work in practice I showed in the practical example. The fourth chapter describes the most frequently forbidden commercials and in the practical examples, I show how the consumer{\crq}s protection works. In the fifth part,. I stress the importance of media literacy and the problems in media education. In the sixth chapter I focus on the advertisements and at different attitudes and opinions related to it.
Klíčová slova:
etika; manipulace; mediální gramotnost; motivace; média; ovlivňování; persvaze; regulace; reklama; reklamní kodex; samoregulace; spotřebitel; sugesce; zákazník; advertisement; advertisement codex; consumer; customer; ethics; manipulating; media; media literacy; motivation; persuasion; regulation; self-regulation; suggestion Citace: ANTL, Pavel. Etika ve světě reklamy. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10822