Název:
Marketingový průzkum trhu ryb v ČR
Překlad názvu:
The marketing fish research in the Czech Republic
Autoři:
LEVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Marketingový průzkum trhu ryb v České republice jsem zaměřila na prodej sladkovodních ryb, které jsou typické pro naši zemi. Konzumace sladkovodních ryb má v českých zemích dlouholetou tradici, naopak ryby mořské jsou záležitostí moderní doby, která umožnila dovoz této suroviny z přímořských států. I přes dlouhodobou existenci ryb na našem trhu je jejich konzumace v porovnání s jinými druhy masa i v porovnání s jinými státy na nízké úrovni. Ve své práci jsem se zaměřila zejména na mladou generaci a jejich stravovací návyky vzhledem k druhové konzumaci ryb. Ryby konzumují více než dvě třetiny obyvatel, což znamená, že je zde velký prostor na motivování lidí k vyšší spotřebě domácích sladkovodních ryb. Češi jedí mnohem více mořské ryby než sladkovodní. Příčinou je širší sortiment mořských ryb na trhu, lépe zpracované a upravené výrobky z nich a často i nižší ceny než u sladkovodních ryb. Ve většině restauracích je malý, nebo téměř žádný, výběr pokrmů ze sladkovodních ryb. Propagací ryb u kuchařů a jejich školením, lze docílit častější zařazení sladkovodních ryb do jídelníčků restauracích, které mladá generace využívá k častému stravování.The marketing fish research in the Czech Republic is directed to the sale of the fresh water fish, which are typical for our country. The consummation of fresh water fish has a long tradition in the Czech Republic, by contrast the marine fish are of the business in the modern life, which made possible to import this raw from the seaside country. In spite of the long term of the being fish in our market its consummation has got a low level. I directed above all to the young people and their board custums considering to the fish consummation in my dissertation. More than two third of inhabitants consumms fish, that means that it is a big chance for the motivation directed to the higher consummation of the fresh water fish. The Czech people eat much more salt water fish than fresh one. The reason is the wider choise of the salt water fish in the market , its better preparation for cooking purposes and lower prices than by the fresh water fish products. There is a low or almost no choice of the fresh water fish meals in the restaurants. With the boarder fish advertisiment by chefs and education it is possible to reach the more frequent using of fresh water fish in the reastaurant´s menus, which the young generation likes.
Klíčová slova:
marketingový průzkum; sladkovodní ryby; trh ryb; fish market; fresh water fish; marketing research Citace: LEVÁ, Lenka. Marketingový průzkum trhu ryb v ČR. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/7541