Název:
Využívání komunikačních médií spotřebiteli
Překlad názvu:
Usage of communication media by consumers
Autoři:
HAVLÍČEK, Radek Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve svojí práci jsem se zabýval komunikačními médii jako je TV, periodický a neperiodický tisk, rádio a internet. Mimo jiné jsem se snažil zjistit názor spotřebitelů na jednotlivá média, jejich důvěryhodnost, jak ji vnímají spotřebitelé a čas jednotlivým médiím spotřebiteli věnovaný. Pro tato zjištění jsem použil kvantitativní výzkum ve formě on-line dotazníku. Některá zjištění jen potvrdili trend současné doby. Jedná se o míru využívání internetu, který je dle dotazníkového šetření nejvyužívanějším médiem a respondenti u něj tráví nejvíce času. Tento fakt navíc potvrzuje i zjištění, že internetu přisuzují respondenti i největší váhu. Rovněž výsledky analýzy nákupního chování respondentů, kteří se zabývají studiem letáků jsou zajímavé. Vyplynulo z nich, že reklamní letáky hrají velkou roli při rozhodování respondentů o koupi. Ze stanovených hypotéz se mi nepodařilo prokázat pouze hypotézu která tvrdí, že největší důvěru v média u spotřebitelů věkové skupiny 30 -39 let má tisková forma média. Naopak z výsledků vyplynulo, že tisková forma médií (periodický a neperiodický tisk) má u respondentů nejmenší důvěru. Ostatní tvrzení se tedy ukázala jako pravdivá. Můžeme proto říci, že většina spotřebitelů se při nákupním rozhodování nechává ovlivnit letáky s akčními slevami, a to až do té míry, že si převážná většina respondentů akční produkt koupí přesto, že ho přímo nepotřebuje. Dále pak, že televizní reklama má dle názoru respondentů pozitivní vliv na vnímaní image firmy (výrobku) a věková skupina 20 {--} 29 let oproti ostatním médiím tráví nejvíce času sledováním internetu. Závěrečná část práce byla na základě zjištěných informací věnována návrhu konceptu internetového obchodu a formulaci doporučení pro úpravu marketingového mixu podnikatelského subjektu, kde probíhal kvalitativní výzkum. Based on the online consumer preferences questionnaire and research in the area of consumer{\crq}s experience with communication mediums, the objective of this thesis is to propose appropriate changes to the marketing mixture in a chosen business subject. The thesis is divided into three main parts. The first one focuses on the relevant literature and outlines the academic problem of this work. The second one is based on qualitative and quantitative research done in the area. At the end of this thesis, the third part provides the reader with the final concept of the online retail store, followed by the proposed arrangements and changes to the marketing mixture of the enterprise as an outcome of the previous research. While working on the qualitative research used in this work, the analyses of the marketing, communication and retail mixture were gathered and assessed all together using interviews with the online retail store owner. In addition, the quantitative part was aimed to the costumers, their opinions and attitudes to the outlined media used within store. Also the credibility of the communicating channels was taken into account. Some of the factual findings merely confirmed the trend of the contemporary era. As emerged from the questionnaires, the Internet shall be confirmed to be the most popular medium, while the respondents confessed to spend the most time using it and rated it as the most important among other offered ways of communication between them and the retail store. These all relevant fact were used to analyse {--} and to prove or disprove the assumptions on how each media affects consumers and to which level the media is actually utilized. The final part of the thesis is dedicated to the online retail store concept including recommendations on modification of the marketing mixture of the business subject, where the qualitative research took place.
Klíčová slova:
komunikační média; marketingový mix; spotřební chování; communication mediums; consumer behavior; marketing mix Citace: HAVLÍČEK, Radek. Využívání komunikačních médií spotřebiteli. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14863