Název:
Divadlo dospívajících, dospívat divadlem
Překlad názvu:
An Introduction to Performing Activities with Youth
Autoři:
Malá, Zuzana ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Bergman, Aleš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je vstoupit do tématu aktivit divadelních souborů, sdružujících dospívající hráče (cca 13-21let) a vedených dospělým lektorem-pedagogem. Pokouším se hledat jejich specifika, zařadit je do kontextu blízkých oborů (dramatická výchova, amatérské divadlo, zážitková pedagogika a další). Nahlížím na úlohu lektora, která v sobě spojuje především pedagogické, umělecké a organizační úkoly. V kapitole o dramaturgii se věnuji volbě vhodné látky a nakládání s ní, vytyčuji 4 dramaturgická kritéria, zmiňuji se o divadelním aktivismu a o vztahu mezi inscenačním divadlem a performancí. Pokouším se pojmenovat motivaci klientů k divadelní práci a příklady přínosů, které pro ně může mít. Zdrojem informací jsou kromě literatury zkušenosti z praxe, rozhovory s lektory i klienty. Jako příklad praxe souboru středoškolského typu uvádím OLDstars, o.s., v němž působím.The aim of this thesis is to make an introduction to performing activities of ensembles in which youth (in age of cca 13-21) are involved and which are led by adult teachers/directors. I am trying to find out their specifics, put them in context of related fields, such as theatre education, amateur theatre, experiential education etc. I?m focusing on the role of the teacher, which combines educative, artistic, organizing and other tasks. In a chapter on dramaturgy I?m examining the choice of proper theme and following processes with it. There are 4 dramaturgical standards being laid out, as well as some notes on theatre activism and the relationship between dramatic theatre and a spontaneous performance. I am trying to denominate the teenagers´ motivation to the theatre work and also some examples of benefits, that performing activities can bring them. Beside the literature there are two sources of information used in the thesis: interviews with drama teachers and interviews with youth actors. As an example of practice of youth ensemble I am offering OLDstars ensemble, where I recently work.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5257