Název:
Úvahy o ztrátě posvátna, aneb Osobnost a myšlení pier paola pasoliniho, jak se odráží vjeho dokumentární tvorbě
Překlad názvu:
Searching for the sacrality (the personality and filosofy of Pier Paolo Pasolini in the perspective of his documentaries)
Autoři:
Šimíková, Tereza ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Vzhledem knedostatku do češtiny přeložené, popřípadě originální české literatury o Pier Paolu Pasolinim, rozhodla jsem se svou diplomovou prací uvést čtenáře do složitého myšlenkového světa tohoto autora i za cenu, že jeho jednotlivé aspekty se nebudou přímo týkat dokumentárního filmu. Svou práci jsem tudíž strukturovala do pěti obecných kapitol, znichž každá reprezentuje jiný aspekt Pasoliniho osobnosti a myšlení, vztažený chronologicky kjednotlivým etapám autorova života. Tyto kapitoly jsou každá skicou možných budoucích esejí o Pasoliniho vztahu klidovosti vkontrastu s fašismem, k marxismu, jeho prožívání tělesnosti a konečně o osobitých teoriích filmu, který ho jako způsob vyjadřování přitahoval a dráždil zároveň. Jediná zkapitol, kterou jsem zpodobné skicy rozepsala do konečné podoby eseje je závěrečná, týkající se Pasoliniho vztahu kposvátnu. To proto, že právě tato tématika se odráží především vjeho dokumentární tvorbě, o které jsem jako studentka dokumentaristiky chtěla psát především.The thesis is divided into five chapters that introdukce the personality and way of thinking of Pier Paolo Pasolini in different periods of the life of this spreading personality of the modern italian art and intelectual life. Each charter describes one of the aspects of the pasolinian filosophy from perspective of a specific period of his life. By this metod I connect the childhood of Pier Paolo Pasolini with his dilemma between simplicity of his marxist filosophy and complicated internal life of a poet, another chapter introduce his concept of modern fascism, that should bet he society of consumption, attitude to the physicality, introduce his own film theories and, finally,I explain his documentary activities from his internal intimate perspective of research of the sacrality in the nonclerical world.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4671