Název:
Vedomie rytmu
Překlad názvu:
Consciousness of a rhytm
Autoři:
Šteidl, Tomáš ; Slavíková, Eva (vedoucí práce) ; Kroschlová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V prvej časti práce sa autor Tomáš Šteidl opiera o esej Františka Mihuleho Rytmus a Rhythmos a na jeho základe sa snaží vysvetlit lingvistické a filozofické významy pojmu rytmus. Od filozofického chápania pojmu prechádza k divadelne praktickejšiemu termínu temporytmus, ktorý sa snaží vysvetlit v súvislosti s prácou E. J. Dalcroza alebo na príklade súčasného polského režiséra K. Lupu. Tretia čast práce je zameraná na reflexiu štúdia na KATaP rovnako ako semestrálnej stáže na londýnskej Rose Bruford College. Posledná štvrtá čast sa zaoberá priloženým dvd, na ktorom sú zachytené divadelné predstavenia Bratia Karamazovci, Na konci chodby a Nevinní.The author Tomáš Šteidl, student at the Department of Autorship and Pedagogy, is in first part of his work working with Mihule´s book Rhythm and Rhythmos and trying to explain linguistic and philosophical meanings of the word rhythm. Next step from the philosophical point of view is for theatre more practical term temporhythm and author is trying to explain this term in connection with E. J. Dalcroze´s work in the field of Eurythmics and also at contemporary work of polish theatre director K. Lupa. Third part of work is concentrating on the reflexion of study at Department of Autorship and Pedagogy at DAMU, part of this reflexion is dedicated also to the Erazmus semester study at Rose Bruford College in London, UK. Last, fourth part of work is about enclosed dvd and about performances placed there - Brothers Karamazov, At the End of the Hall, Innocent.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4657