Original title:
Divadelní scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů
Translated title:
Stage design on the border with nontheatrical art fields
Authors:
Roubíčková, Hana ; Matásek, Petr (advisor) ; Žižka, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Teoretická část Scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů, je esejí k praktické části, krátkému filmu The Long Arm of Melancholia. Zamýšlím se nad obsahem oboru scénografie, hledám, co pro mně osobně scénografie znamená a pokouším se nastínit tvůrčí cestu k vlastnímu projektu.Dotýkám se přímo nebo v náznaku pojmů:primitivismus, projevy nízké kultury (lidová zábava), obrazový odpad, avantgardní experiment, dětská kreativita, subjektivní výtvarná výpověď, atd. Asociovanými historickými kontexty jsou počátek 20.století - umělecká avantgarda a počátky kinematografie - a intuitivní výběr současných projevů umění. Práci uzavírá reflexe o tvůrčím procesu mého filmu.The teoretical part The Stage Design on The Border With Nontheatrical Art Fields is an essay to the short movie The Long Arm of Melancholia, a practical part of my magister work. I take a think about the subject field of Stage-design, I am exploring what the Stage-design means for me personally and trying to outline the creative path to my own project. I handle directly or tip-off on such terms as: primitivism, low culture displays (popular amusement), an image trash, an avantgard experiment, a child?s creativity, the self-creative notice,etc. Associated historical contexts are the beginning of the twentieth century such as avant-garde and the birth of cinematography, and an intuitive selection of contemporary art images. The work is concluded by reflection on the creative process of my movie.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3880