Název:
Brand management vybrané značky
Překlad názvu:
Brand management of selected brand
Autoři:
Honzíková, Dana ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje tématu brand managementu. Mým hlavním cílem bylo shrnout problematiku řízení značky a získané poznatky aplikovat na vybranou značku potravinářských výrobků na českém trhu, tj. zhodnotit její dosavadní řízení a současnou situaci a případně navrhnout doporučení do budoucna. K tomu využívám metodu případové studie, metodu dotazníkového šetření a metodu analýzy primárních a sekundárních dat. V teoretické části práce se zabývám pojmem značka, jejími funkcemi a základními prvky. Dále rozebírám téma brand managementu a hodnoty značky a podrobněji se zaměřuji na jednotlivé prvky schématu brand managementu dle S. M. Davise. V praktické části je představen příslušný trh, výrobce značky a značka sama. Rozvedeno je také vyhodnocení dotazníkového šetření, provedeného v rámci diplomové práce. Závěrečná část práce se věnuje shrnutí a analýze současné situace řízení značky a návrhu případných zlepšení do budoucna. Výsledky své práce považuji za využitelné jako podněty pro brand management dané značky, případně pro inspiraci při řízení dalších potravinářských značek.This thesis addresses the subject of brand management. My main objective was to summarize the issue of brand management and apply the acquired knowledge on the selected brand of food products on the Czech market, i.e. to assess its current management and the current situation and where appropriate, propose recommendations for the future. I use the case study method, the method of survey and analysis of primary and secondary data. The theoretical part deals with the concept of brand, its features and basic identifiers. Furthermore, I analyze the theme of brand management and brand value (equity) and focus on individual steps of brand management scheme by S. M. Davis. The practical part describes the market, the manufacturer of the brand and the brand itself. Elaborated is also a questionnaire survey conducted under the thesis. The final part is devoted to summary and analysis of the current situation of brand management and design of possible improvement in the future. The results of this thesis could be used as incentive for brand management of the brand, or for inspiration for the management of other food brands.
Klíčová slova:
hodnota značky; potravinářské výrobky; řízení značky; brand equity; brand management; food products
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26560