Original title:
Segmentace trhu antiperspirantů a deodorantů
Translated title:
Segmentation of antiperspirants and deodorants
Authors:
Král, Tomáš ; Koudelka, Jan (advisor) ; Nývlt, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce na téma Segmentace trhu antiperspirantů a deodorantů je nalezení diferencí v tržních projevech spotřebitelů, na základě odhalených diferencí odkrýt a charakterizovat segmenty spotřebitelů a pro nejatraktivnější z nich navrhnout základní směry marketingové orientace. Teoretická část pojednává obecně o segmentaci trhu, dále je zaměřena na samotný proces segmentace a detailně popisuje segmentační kritéria. V praktické části jsou popsány charakteristiky trhu antiperspirantů a deodorantů v ČR. Následuje analýza sekundárních dat, především tržní data od ACNielsen. Pomocí obsahové analýzy jsou dále postiženy styly marketingové komunikace hlavních výrobců. Hlavní část práce je zaměřena na samotný proces segmentace trhu antiperspirantů a deodorantů -- vymezení trhu, postižení významných kritérií, dotazníkové šetření, odkrývání segmentů prostřednictvím shlukové analýzy a rozvoj profilu odkrytých segmentů pomocí kontingenčních tabulek a sledování afinit. V závěru práce jsou vybrány dva nejatraktivnější segmenty a pro ně jsou navrženy možné směry zaměření marketingové strategie.The goal of Master's Thesis on topic Segmentation of antiperspirants and deodorants is to discover differences in consumer's behaviour, determinate and describe segments of consumers based on these differences and propose marketing strategy for the most attractive segments. Theoretical part describes market segmentation in general, process of segmentation and segmentation criteria. Analytic part characterizes Czech market of antiperspirants and deodorants, analyzes ACNielsen market data and discovers marketing communication of key producers. The main part of Thesis focuses on the process of segmentation -- market determination, key segmentation kriteria setting, questionary, segments determination and main characteristics. At the end two most attractive segments are chosen and marketing strategy for them is proposed.
Keywords:
Antiperspirant; deodorant; market segmentation; questionary; segmentation criteria; antiperspiranty; deodoranty; dotazník; segmentace trhu; segmentační kritéria
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24702