Název:
Analýza aktivit firmy Polpur s.r.o. na zahraničních trzích a návrh optimalizace vstupu na nové trhy
Autoři:
Sýkora, Marek ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hudečková, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá rozborem aktivit firmy Polpur s.r.o. (firma vyrábí nástroje na broušení a leštění především ve sklářském a bižuterním průmyslu) na zahraničních trzích a dále pak návrhem jak optimalizovat vstup na nové trhy. V první části je představena firma, její historie, portfolio produktů a také to jak se firma prezentuje. Dále je za pomoci SWOT analýzy zhodnocena pozice firmy na domácím trhu. V druhé části je vymezen rozsah současných aktivit firmy Polpur s.r.o. na zahraničních trzích. Ty jsou následně zhodnoceny a je navrhnuto jak tyto aktivity optimalizovat. Třetí kapitola krátce popisuje význam nově otevřeného internetového obchodu na domácím trhu a na zahraničních trzích. V další části vymezuje práce faktory, které jsou rozhodující pro firmu Polpur s.r.o. při vstupu na zahraniční trh. Obsahem čtvrté kapitoly je výběr a následná PEST analýza země vhodné pro vstup. Vybranou zemí je, z pohledu firmy Polpur s.r.o. perspektivní země, Írán. V závěrečné části práce jsou nejprve zmíněny možné formy vstupu na zahraniční trhy a následně je demonstrován návrh optimalizace vstupu na zahraniční trhy na vybrané zemi za pomoci vybrané formy vstupu a vlastních doporučení autora.This bachelor thesis deals with the analysis of the activities of the company Polpur s.r.o. (company produces tools for grinding and polishing, primarily in the glass and jewellery industry) on foreign markets and recommendation how to optimize entering new markets. In the first part is presented the company, its history, the portfolio of products and also how is company presented. Furthermore, with the assistance of SWOT analysis is evaluated the position of the firm on domestic market. In the second part is defined range of current activities of company Polpur s.r.o. on foreign markets. These activities are evaluated and it is suggested how to optimize them. The third chapter briefly describes the importance of the newly opened Internet shop on the domestic market and on foreign markets. In the next section are defined factors that are crucial for the company Polpur s.r.o. while entering foreign market. The content of the fourth chapter is the selection and following PEST analysis of country suitable for entry. Selected country is from the point of view of company Polpur s.r.o. perspective, and it is Iran. In the final part of the thesis are at first mentioned possible forms of entry to foreign markets and consequently is demonstrated the recommendation of optimisation of entry to foreign markets in the selected country with the help of selected forms of entry and the author's own recommendations.
Klíčová slova:
formy vstupu na zahraniční trhy; PEST analýza; Polpur s.r.o.; sklářský průmysl; strategie vstupu; Střední východ; SWOT analýza; Írán; entry strategy; forms of entry on foreign markets; glass industry; Iran; Middle East; PEST analysis; Polpur s.r.o.; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25349