Název:
International Strategies of Czech Enterprises
Překlad názvu:
Mezinárodní strategie českých podniků
Autoři:
Salvi, Petra ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Štrach, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This paper examines the research of Bartlett and Ghoshal on managing businesses across borders and applies their findings to the specific Czech context. By doing this, the work briefly examines the historical, cultural and environmental factors that have influenced the development of Czech companies particularly in international markets, to determine the peculiarities of Czech organisations operating abroad; then it suggests and reviews four Czech companies that fit within defined organisational structures.Cílem této práce bylo v prvé řadě nastudování a identifikace čtyř mezinárodních strategií, jmenovitě: Globální, Multinazionální, Internazionální a Transnazionální, definovaných autory Christopher A. Bartlett a Sumantra Ghoshal ve svém díle: BARTLETT, C.A. & GHOSHAL, S. Managing across borders: the transnational solution -- 2nd ed. Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts(1998) ISBN 0-87584-849-4. V druhé části se tato práce zabývá následnou aplikací poznatků v českém podnikatelském prostředí a to na základě analýzy čtyř vybraných českých společností.
Klíčová slova:
administrativni dedictvi; globalni strategie; konkurencni sila; mezinarodni strategie; multinazionalni strategie; struktura a procesy mezinarodni spolecnosti; transnazionalni strategie; administrative heritage; competitive forces; global strategy; international strategy; multinational strategy; the structure and processes of international company; transnational solution
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23583