Název: Význam body image v marketingu
Překlad názvu: The Meaning of Body Image in Marketing
Autoři: Jarošová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2009
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Každodenní život plný konzumu nám jasně dokládá sílící boj o zákazníka. V konkurenčním boji často vítězí ten, o kterém víme více a lépe. Z hlediska marketingové komunikace je nejvýraznějším prvkem reklama, která ovlivňuje naše spotřební chování prezentací lidí pohledných a štíhlých, jimž se koupí nejrozličnějších výrobků snažíme vyrovnat a docílit tak domnělého pocitu štěstí. Cílem této práce je pomocí obsahové analýzy stanovit nejfrekventovanější prvky body image, které se nejčastěji objevují v reklamách časopisu pro mladé dívky a následně zanalyzovat vazby mezi nimi. Definovat tedy nejčastěji prezentovaný tělesný ideál, s nímž že se tyto dívky, ať již vědomě či nikoli, konfrontují, a který výrazně vstupuje do jejich tělesného sebepojetí. Zjišťuji, že marketéři v naprosto alarmující míře využívají definice krásy prefabrikované kosmetickým, módním a dietním průmyslem, který je na hony vzdálen od běžné populace.
Klíčová slova: body image; marketing; média; sebepojetí; štíhlost; body image; marketing; media; self-concept; thinness

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24324

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-76824


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2011-11-30, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet