Název:
Marketingová štúdia turistickej destinácie - Región Spiš
Překlad názvu:
Marketing study of tourist destination - Region Spiš
Autoři:
Ličáková, Lenka ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Kornaj, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Región Spiš patrí medzi najzaujímavejšie regióny na Slovensku. Disponuje množstvom prírodných a kultúrno--historických pamiatok, športovo-rekreačnými zariadeniami a ďalšími atraktivitami cestovného ruchu. Mnoho z týchto prírodných a kultúrnych pamiatok má nadnárodný význam. Práve kombinácia rozmanitých atraktivít, ktoré sa koncentrujú na malom území, je zdrojom hlavnej konkurenčnej výhody regiónu. Práca je zameraná na analýzu podmienok regiónu Spiš pre rozvoj cestovného ruchu a analýzu marketingových aktivít. Zhodnotená bola primárna i sekundárna ponuka destinácie. Hoci je relatívne široká, problémom je jej koncentrácia do väčších stredísk a miest, často nedostatočná kvalita služieb, prípadne neadekvátne ceny vzhľadom k poskytovanej kvalite. V rámci marketingových aktivít boli navrhnuté dve základné možnosti podpory rozvoja cestovného ruchu v regióne Spiš. Ide o jednoznačné vymedzenie regiónu ako samostatnej destinácie a vytvorenie organizácie cestovného ruchu, ktorá by podporila spoluprácu jednotlivých subjektov a verejného sektoru a zastrešila jednotný marketing regiónu Spiš. Región Spiš ukrýva veľký potenciál pre cestovný ruch, ktorý je však potrebné ďalej využívať a neustále rozvíjať.Region Spiš patří mezi nejzajímavější regiony na Slovensku. Disponuje množstvím přírodních a kulturně-historických památek, sportovně-rekreačními zařízeními a dalšími atraktivitami cestovního ruchu. Mnoho z těchto přírodních a kulturních památek má nadnárodní význam. Právě kombinace různých atraktivit, které se koncentrují na malém území, je zdrojem hlavní konkurenční výhody regionu. Práce je zaměřena na analýzu podmínek regionu Spiš pro rozvoj cestovního ruchu a analýzu marketingových aktivit. Zhodnocena byla primární i sekundární nabídka destinace. Přestože je relativně široká, problémem je její koncentrace do větších středisek a měst, často nedostatečná kvalita služeb, případně neadekvátní ceny vzhledem k poskytované kvalitě. V rámci marketingových aktivit byly navrženy dvě základní možnosti podpory rozvoje cestovního ruchu v regionu Spiš. Jde o jednoznačné vymezení regionu jako samostatné destinace a vytvoření organizace cestovního ruchu, která by podpořila spolupráci jednotlivých subjektů a veřejného sektoru a zastřešila jednotný marketing regionu Spiš. Region Spiš ukrývá velký potenciál pro cestovní ruch, který je však nutné dále využívat a neustále rozvíjet.Spiš region is one of the most interesting regions in Slovakia. It has many natural and cultural monuments, sports and recreational facilities and other tourist attractions. This natural and cultural heritage is of transnational importance. Moreover, the unique combination of diverse attractions, which are concentrated in a small area, is the main source of competitive advantage. The thesis is focused on the analysis of conditions for development of tourism and analysis of marketing activities of the region. First, we assessed the primary and secondary offer of the destination. Although it is relatively wide, the problem is its concentration in the larger tourist centers and cities, often poor quality of services or inadequate price for offered quality. On the field of marketing activities, two main ideas for support of the development of tourism are proposed. Firstly, it is a clear definition (geographically) of the region as a destination. Secondly, an existance of a tourist organization that would promote cooperation between individual entities and public sector and create a single marketing strategy for the region Spiš is proposed. Spis region has a great potential for tourism, but needs to use and develop constantly.
Klíčová slova:
marketingová studie; region Spiš; turistická destinace; marketing study; Region Spiš; tourist destination
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24002