Název:
Volby do PS Parlamentu ČR 2002,2006,2010: analýza volebních materiálů
Překlad názvu:
Parliamentary election campaign in 2002,2006 and 2010: analysis of election materials
Autoři:
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na předvolební kampaně České strany sociálně demokratické do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2002, 2006 a 2010. Pracuje přitom s hypotézou, že si ČSSD udržuje relativně stabilní jádro voličů, které dokáže prostřednictvím volební kampaně oslovit a udržet si jejich podporu, není ale schopna výrazněji oslovit potenciální voliče z řad mladých lidí a lidí vysokoškolsky vzdělaných. Cílem práce je určit, zda tomu tak skutečně je a pokud ano, proč. Práce vymezuje význam politického marketingu a zabývá se kritickým zhodnocením jeho aspektů. Dále charakterizuje tendence předvolebních kampaní do PS ČR v letech 2002, 2006 a 2010 a přesuny voličů v těchto volebních obdobích. Následuje analýza předvolebních materiálů, na základě které se práce pokouší přiblížit profil voličů strany a příčiny, které vedly k jeho vzniku.Diploma thesis focuses on parliamentary election campaign of Czech Social Democratic Party (ČSSD) in 2002, 2006 and 2010. The hypothesis is that ČSSD maintains relatively stable core of voters, manages to call on them through their political campaign and to keep their support. Yet ČSSD is unable to catch new voters, especially young people and university educated voters. The goal is to prove or disprove this hypothesis and to give a reason why it is so. This paper outlines the influence of political marketing and presents a critical analysis of political marketing. It examines trends in Czech parliamentary election campaigns of 2002, 2006 and 2010 and the shifts in voters preferences. The paper analyses election materials in order to determine the profile of ČSSD voters and to explain why ČSSD has this profile of voters.
Klíčová slova:
negativní politický marketing; Politický marketing; volby; volební kampaň; voliči; ČSSD; election campaign; elections; negative political marketing; Political marketing; voters; ČSSD
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28774