Název:
Environmentální výchova v Latinské Americe: případová studia Nicaragua a Chile
Autoři:
Šušlíková, Adéla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v Latinské Americe. Autorka si kladla za cíl analyzovat úroveň systémů environmentálního vzdělávání a osvěty v latinskoamerických zemích se zaměřením na dvě vybraná území, která představují Nikaragua a Chile. Autorka analyzovala odborné články zahraničních autorů, výsledky výzkumů nadnárodních organizací, a také výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištěných údajů došlo ke komparaci úrovně systémů environmentálního vzdělávání v Nikaragui a v Chile. Nedílnou součástí výzkumu je i autorčino vlastní dotazníkové šetření. 63 respondentů z nikaragujské základní školy Escuela Primaria Pedro Dávila Carpio a chilské základní školy Colegio María Reina poskytlo odpovědi na otázky týkající se životního prostředí. I díky tomuto šetření bylo potvrzeno, že systém environmentální výuky na školách v Latinské Americe má nízkou kvalitu. V závěru bylo navrženo doporučení pro zlepšení současné situace, podložené logickou rámcovou maticí a SWOT analýzou.This diploma thesis deals with environmental education in Latin America. The author has sought to analyze the level of environmental education and education systems in the Latin American countries, focusing on two selected territories that represent Nicaragua and Chile. The author analyzed the professional articles of foreign authors, the results of surveys of multinational organizations, as well as the results of the questionnaire survey. Based on the findings, we have compared the level of environmental education systems in Nicaragua and Chile. An integral part of the research is the author's own questionnaire survey. 63 respondents from Nicaraguan Elementary School Escuela Primaria Pedro Dávila Carpio and Chilean Primary School Colegio María Reina provided answers to questions about the environment. Thanks to this survey, it was confirmed that the environmental education system at Latin American schools is of poor quality. Finally, recommendations for improving the current situation, supported by a logical framework matrix and SWOT analysis, were proposed.
Klíčová slova:
environmentální výchova; Latinská Amerika; trvale udržitelný rozvoj; vzdělávací systém; vzdělávání