Název:
Inkluze z pohledu žáků středních škol
Autoři:
Chatrná, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání žáků střed- ních škol. Myšlenkou celé práce je vytvoření povědomí o výchovně-vzdělávacím procesu v inkluzivním vzdělávání na středních školách. Společně se zjištěním, jaké mají o této problematice povědomí žáci přímo na středních školách. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části se setkáme s nastíněním principů, jak inkluzivní vzdělávání funguje a jaké má ve výuce specifika. Přiblíží se nám legislativní povaha, jaké jsou složitosti při výběru střed- ních škol pro postižené žáky. Vytvoříme si povědomí o základních informacích vybraných skupin žáků s určitým typem postižení. V neposlední řadě, jak fungují poradenská pracoviště a jak můžou ovlivnit pozdější uplatnění žáků s postižením. Praktická část byla zpracována formou kvantitativního průzkumu. Pomocí dotaz- níkové metody bylo zjišťováno, jaké procento žáků na středních školách má povědomí o inkluzivním vzdělávání a jaký postoj k němu zaujímají.The bachelor thesis deals with the issue of inclusive education of high school students. The idea of the whole work is to create awareness of educational process in inclusive education in secondary schools. Together with finding out how students are aware of this issue directly at secondary schools. The work is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part we will meet the principles of how inclusive education works and what it has in teaching specifics. The legislative nature of the complexities in selecting secondary schools for disabled pupils will become clear to us. We will create an awareness of basic information selected groups of pupils with a certain type of disability. Last but not least, how counseling centers work and how they can influence the later employment of pupils with disabilities. The practical part was processed in the form of a quantitative survey. Using the questionnaire method, the percentage of pupils in secondary schools was determined awareness of and attitudes towards inclusive education.
Klíčová slova:
disability; disadvanta; high school; inclusion; inclusive education; inkluze; inkluzivní vzdělávání; integrace; integration; postižení; pupil; střední škola; znevýhodnění; žák