Název:
Motivační struktura a vybrané postoje studentů vysokých škol k EU
Autoři:
Vyskot, Tomáš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou zájmových sfér studentů vysokých škol v ČR jako motivací jejich postojů a vztahů k Evropské unii. Cílem studie je průzkum a posouzení těchto sfér v motivační struktuře a vazbě na postoje k EU, českému členství, oblasti předsudků a vizí studentů o vlastním uplatnění v evropském prostoru. Souběžně jsou sledovány názory českých odborných reprezentantů v EU na tyto postoje. Metodicky je práce založena na srovnávacím dotazníkovém šetření. Výsledky konfrontací dokazují rozdíly mezi názory odborné veřejnosti na studenty a reálnými zájmy, motivy a postoji studentské komunity. Dle odborníků jsou hlavními motivy vztahů studentů k EU oblasti zájmů praktických pro budoucí životní i profesní seberealizaci. Reálnými postoji však studenti preferují zájmy osobního uspokojování, motivy životního a profesního uplatnění v rámci EU nejsou aktuální. Ve vzdělaných mladých lidech je budoucnost EU. Jsou předložena doporučení k pozitivnímu motivačnímu působení rodiny, vysoké školy, společnosti i prostředí Evropské unie.The presented diploma thesis deals with issues of interest spheres of university students in the Czech Republic as motivations of their attitudes and relations to European Union. The thesis aim is survey and evaluation of the above mentioned spheres in motivation structure and relation on attitudes to EU, Czech membership, area of prejudices and visions of students about their own employment in European space. Parallelly, the opinions of the Czech experts in EU on these attitudes are followed. As to the method, the thesis is based on the comparative questionnaire survey. The results of confrontations are the proof of differences between the experts opinions about the students, and real interests, motives and attitudes of student community. As to the experts, the main motives of students relationship to EU are the spheres of interests, that are practical for future life's and proffesional self-realization. By their real attitudes however, the students prefer the interests of self-satisfaction, motives of life's and proffesional employment within the EU framework are not actual. The future of EU lies in educated, young people. Recommedations to positive motivation influence of family, university, society and European Union environment, as well, are presented.
Klíčová slova:
Evropská unie (EU); motivace; postoje; studenti českých vysokých škol; zájmy