Název:
Psychologie marketingové komunikace
Autoři:
Kučerová, Anna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Účelem této bakalářské práce je zjistit, které psychologické faktory působí na nákupní chování zákazníka, jak a jakou intenzitou. Cílem je zhodnocení marketingové komunikace na základě získaných poznatků. Práce je rozdělena do kapitol. Tyto kapitoly popisují základní literární přehled, metodiku, analýzu dotazníku, diskuse, srovnání vybraných marketingových komunikací, vyčíslení nákladů a závěr. V literárním přehledu jsou vysvětleny pojmy týkající se komunikačního mixu, guerilla marketingu a psychologických poznatků. V diskusi se porovnávají poznatky zjištěné z dotazníkového šetření s poznatky z již vytvořených výzkumů různých autorů. Pro zhodnocení marketingové komunikace z pohledu psychologie zákazníka byly vybrány tři společnosti a pro jednu vytvořena kalkulace nákladů. V závěru jsou navrženy doporučení pro správnou tvorbu marketingové komunikace na základě získaných poznatků z oblasti psychologie.The purpose of this bachelor thesis is finding out which psychological factors affect the customer’s shopping behaviour. The aim is evaluation of marketing communication based on the acquired knowledge. The work is divided into chapters. These chapters describe a basic literature review, methodology, analysis of the questionnaire, discussions, quantification of cost, and conclusion. The literature review explains the concepts related to the communication mix, guerrilla marketing and psychological knowledge. The discussion compares the findings of the questionnaire survey with the findings of research by various authors. For evaluate marketing communication from the perspective of customer psychology, three companies were selected, and a cost calculation was created for the best one. In conclusion are recommendations for the correct creation of marketing communication which are proposed based on the acquired knowledge in the field of psychology.
Klíčová slova:
advertisement; communication mix; emoce; emotion; komunikační mix; marketing communication; marketingová komunikace; perception; psychologie; psychology; reklama; vnímání