Název:
Vliv Průmyslu 4.0 na vzdělávání lidských zdrojů ve strojírenském průmyslu
Autoři:
Praunspergrová, Dominika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vlivem Průmyslu 4.0 na vzdělávání lidských zdrojů v rámci České republiky se zaměřením na strojírenský průmysl v širším pojetí. Cílem práce je navrhnout doporučení pro řídící pracovníky v oblasti firemního vzdělávání v souvislosti s dopady a vlivem čtvrté průmyslové revoluce na řízení lidských zdrojů ve strojírenství, a to na základě provedených analýz a výzkumů ve strojírenských společnostech. Cíle je dosaženo za pomocí analýzy vnějšího prostředí PESTE, analýzy vnitřního prostředí McKinsey 7S provedené na vzorku dvou středních až větších firem z odvětví, kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s HR specialisty zmíněných vybraných firem a zpracováním dat provedeného dotazníkového šetření mezi zaměstnanci strojírenských firem prostřednictvím základních popisných statistik, kontingenčních tabulek a stanovených hypotéz, které byly dále vyhodnoceny. Výsledky jsou poté formulovány v podobě doporučení pro řídící pracovníky v oblasti firemního vzdělávání ve společnostech působící ve strojírenském odvětví.The master’s thesis deals with the influence of Industry 4.0 on the training of human resources in the Czech Republic with a focus on the engineering industry in a broader sense. The aim of the thesis is to propose recommendations for HR managers in connection with the impact of the fourth industrial revolution on human resource management in mechanical engineering, based on analyses and research in engineering companies. The goal is achieved through analysis of the external environment PESTE, analysis of the internal environment McKinsey 7S performed on a sample of two middle to large companies in the industry, qualitative research in the form of semi-structured in-depth interviews with HR specialists of these selected companies and processing of data from conducted questionnaire survey among employees using statistics, contingency tables, and established hypotheses, which were further evaluated. The results are then formulated in the form of recommendations for managers in the field of employee training and development in companies operating in the engineering industry.
Klíčová slova:
competencies; education; employee motivation; HR; human resources; kompetence; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; lidské zdroje; McKinsey 7S; motivace zaměstnanců; PESTE analysis; PESTE analýza; Průmysl 4.0; qualitative research; quantitative research; SWOT; training and development; trendy ve vzdělávání; vzdělávání a rozvoj