Název:
Maloobchodní podnikání a marketingová doporučení pro prodejny potravin v malých obcích
Autoři:
Vondrášek, Ivo Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou marketingu maloobchodních prode-jen potravin v obcích. Cílem této práce bylo vytvořit marketingová doporučení pro maloobchodní prodejny potravin v malých obcích za účelem zlepšení jejich vztahu se zákazníky a zvýšení návštěvnosti těchto maloobchodních prodejen. Práce obsa-huje zpracování kvalitativního průzkumu realizovaného formou hloubkových roz-hovorů s dvaceti provozovateli prodejen potravin v okolí města Brna a Jihomorav-ském kraji, výstupy těchto rozhovorů byly zpracovány pomocí zakotvené metody. Kvantitativní průzkum byl realizován formou dotazníkového šetřením pomocí in-ternetového a osobního dotazování na vzorku 317 respondentů. Při kvantitativním průzkumu jsou ověřovány předpoklady formulované na základě zjištění z kvalitativního průzkumu. Na základě zjištění jsou formulována marketingová od-poručení vedoucí k zlepšení spokojenosti současných a potenciálních zákazníků, přičemž tyto návrhy se týkají zejména oblasti merchandisingu prodejny a úprav v sortimentní skladbě prodejny na základě principů managementu kategorií.This diploma thesis deals with the marketing of grocery stores. The aim of this work was to develop marketing recommendations for grocery stores in small towns in order to improve their relationships with customers and increase traffic to the outlets. Resultscontain qualitative research in the form of in-depth interviews of twenty operators of grocery stores in Brno region, the outputs of these interviews were analysed using grounded theory. The second part of the research was carried out in the form of a questionnairesurvey, the sample consists of 317 respondents. There are verified assumptions formulated on the basis of the findings of qualita-tive research. The main findings of this study are marketing recommendations that lead to improvement of satisfaction of current and potential customers, these pro-posals concern implementation of merchandising and category management.
Klíčová slova:
maloobchod; malé obce; management kategorií; merchandising; prodejna potravin