Název:
Marketingová strategie prodeje traktorů Zetor na tuzemském trhu
Autoři:
Zmeková, Věra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce řeší strategii marketingu prodeje traktorů Zetor na tuzemském trhu. Cílem bylo zjistit prodejnost traktorů Zetor v konkurenci s dováženými značkami New Holland a John Deere a současně posoudit pozici společnosti ZETOR TRACTORS a.s. na tuzemském trhu v komparaci s konkurencí. Je významné, že je společnost ZETOR TRACTORS a.s. dlouhodobě zaměřena na výrobu a prodej traktorů, které si získaly oblibu u zákazníků. Nízké výrobní náklady umožňují získat výhodný poměr ceny a výkonu. Je pozitivní, že prodeje traktorů Zetor na českém trhu zaznamenávají rostoucí trend. Během let 2012-2014 společnost ZETOR TRACTORS a.s. zvýšila svůj tržní podíl na tuzemském trhu o 10 %. Společnost ZETOR TRACTORS a.s. je jediným výrobcem traktorů na českém trhu. Součástí práce je průzkum spokojenosti respondentů s používáním traktorů Zetor a náklady, které musí platit za pořízení nového traktoru. Na základě analýzy ekonomických výsledků i vyhodnocení názoru respondentů byla zpracována doporučení pro výrobce traktorů ZETOR TRACTORS a.s.The diploma thesis is about marketing strategy and selling Zetor tractors on domestic market. The aim was to find out the saleability of Zetor tractors in comparison with other imported brands -- New Holland and John Deere. Simultaneously state the position of ZETOR TRACTORS a.s. on domestic market in comparison with its competitors. It is significant that in the long term ZETOR TRACTORS a.s. is focused on manufacturing and selling tractors, which became pretty popular among customers. Due to low production costs there is a profitable ratio between price and performance. On the Czech market, the sales of Zetor tractors show the growing trend. During 2012 -- 2014 ZETOR TRACTORS a.s. increased its market share on domestic market by 10 %. ZETOR TRACTORS a.s. is the only producer of tractors in the Czech republic. The part of this thesis is a research of customer satisfaction with Zetor tractors and its purchase price. Based on customer opinions and the analysis of the financial situation of ZETOR TRACTORS a.s. a set of recommendations was given.
Klíčová slova:
marketing; prodej; spokojenost; traktory; Zetor