Název:
Řízení vztahů se zákazníky v komerčním pojišťovnictví
Autoři:
Jakubíková, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jakubíková M. Řízení vztahů se zákazníky v komerčním pojišťovnictví. Diplomová práce. Brno: MENDELU v Brně, 2014. Diplomová práce se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky pojišťovnami na tuzemském trhu. Cílem práce je navržení vhodné strategie a doporučení pro řízení vztahů komerčních pojišťoven, působících na českém trhu, se zákazníky pro zajištění konkurenceschopnosti a loajálnosti stávajících klientů. Literární rešerše je zaměřena na vysvětlení základních pojmů z pojišťovnictví a uvedení do problematiky řízení vztahů se zákazníky. V první části vlastní práce je zhodnocen aktuální stav řízení vztahů mezi pojišťovnami a zákazníky a to z pohledu klientů, pojišťoven i pojišťovacích zprostředkovatelů. V druhé části práce autorka identifikuje nedostatky v CRM a navrhuje pojišťovnám doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti a získání loajálnosti svých klientů. V závěru vlastní práce jsou vyčísleny náklady na zavedené změny a identifikovány přínosy po realizaci doporučených změn.Jakubíková M. The customer relationship management in a commercial insurance. Diploma thesis. Brno: MENDELU in Brno, 2014. The diploma thesis deals with customer relationship management by insurance companies on the domestic market. The aim is to design appropriate strategy and suggestion for customer relationship management for insurance companies on the domestic market to ensure competitiveness and loyalty of existing clients. Literature research is focused on explaining the basic concepts of insurance and introduction to the topic of customer relationship management. In the second part of own thesis, the author identifies gaps in CRM and proposes recommendations for insurance companies to increase the competitiveness and gaining the loyalty of their clients. At the end of the thesis costs to implement the changes are quantified and benefits after the implementation of the recommended changes are identified.
Klíčová slova:
CRM; hodnota pro zákazníka; marketing; pojišťovna; pojišťovnictví; řízení vztahů se zákazníky