Název:
Mezigenerační rozdíly v přístupu k životnímu prostředí u studentů středních a vysokých škol
Autoři:
Vaňková, Štěpánka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou přístupu jedinců generace Y a generace Z k životnímu prostředí a ochraně životního prostředí. Výstupem práce jsou konkrétní doporučení pro vybranou střední a vysokou školu a obecná doporučení pro management vzdělávacích institucí (středních a vysokých škol) vedoucí k rozvoji povědomí o ochraně životního prostředí mezi studenty a k obohacení výuky o odpovědnost ve vztahu k životnímu prostředí. K naplnění práce byl proveden kvantitativní výzkum a dva typy hloubkových řízených rozhovorů na vybrané střední a vysoké škole. Z výzkumu vyplynulo, že mezi jedinci generace Y a generace Z neexistuje statisticky významný rozdíl v přístupu k životnímu prostředí, a že mladí lidé mají povědomí o současném stavu životního prostředí.This bachelor thesis deals with the issue of the approach of individuals of generation Y and generation Z to the environment and environmental protection. The research results are translated into specific recommendations for the selected high school and university and into general recommendations for the management of educational institutions (secondary and higher education). The recommendations aim to develop environmental awareness among students and to enrich the education about environmental responsibility. To complete the work, a quantitative research and two types of in-depth controlled interviews were conducted at the selected high school and university. The research has shown that there is no statistically significant difference in the approach to the environment between generation Y and generation Z individuals, and that young people are aware of the current state of the environment.
Klíčová slova:
corporate social responsibility; ecological problems; ekologické problémy; environment; environmental problems; environmentální problémy; generace Y; generace Z; generation Y; generation Z; společenská odpovědnost firem; sustainable development; teaching; udržitelný rozvoj; výuka; životní prostředí