Název:
Trh se suvenýry v Brně
Autoři:
Mikulášek, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The businesses operating on the market with souvenirs in Brno seems to be not taking the advantage of the market potential, therefore, the main aim of this final thesis is to formulate recommendations for potential entrepreneurs operating on the market with souvenirs in Brno. This work presents an analysis of current situation on this market and general analysis of consumer behaviour in souvenir buying, which was done through two questionnaires, both for Czech tourists and tourists from abroad (ncz = 161; nf = 188). These two analyses provided grounds for marketing mix recommendations for the Brno market with souvenirs.Zdá se, že podnikatelé na trhu se suvenýry v Brně nevyužívají dostatečně potenciál tohoto trhu. Z toho důvodu je hlavním cílem této závěrečné práce formulace doporučení pro potenciální podnikatele operující na tomto trhu. Práce přináší analýzu současné situace na trhu, a také obecnou analýzu chování spotřebitele při nákupu suvenýrů, která byla uskutečněna prostřednictvím dotazníku pro české a zahraniční turisty (nč = 161, nz = 188). Tyto analýzy sloužily jako základ pro doporučení v marketingovém mixu na trhu se suvenýry v Brně.
Klíčová slova:
analýza trhu; Brno (Česko); chování spotřebitele; marketing; suvenýr; Česká republika