Název:
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení v podmínkách střední školy
Autoři:
Fišerová, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problémy učitelů, při výuce žáků se specifickými poruchami učení V teoretické části jsou definovány pojmy dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalku-lie, dyspraxie a lateralita. V této části jsou použity definice čerpané z odborných zdrojů. Práce využívá metod analýzy, syntézy a komparace. V praktické části práce předkládá analýzu průzkumného dotazníkového šetření, kde se zjišťuje informovanost učitelů o specifických poruchách učení a jejich ochotu pomáhat žákům s tímto handicapem. Snahou je vytvořit doporučení učitelům odborného výcviku, jak se žáky se specifickými poruchami učení pracovat a jak jim pomoci v jejich vzdělání.The thesis deals with the problems of teachers teaching students with specific learning disabilities. In the theoretical part the terms dyslexia, dysgraphia, dysortografie, dyscalculia, dyspraxia and laterality are described. These definitions are derived from professional publications. The paper uses methods of analysis, synthesis and comparison. Practical part of the thesis presents the analysis and results of a questionnaire survey focus on awareness of teachers about specific learning disabilities and their willingness to help disadvantaged students. The aim is to create recommendation for special training teachers how to work with students and how to help them in their education.
Klíčová slova:
dyslexie; dyspraxie; specifické poruchy učení