Název:
ACQUISITION OF THE ENGLISH LANGUAGE THROUGH VIDEO GAMES
Autoři:
FILOUSOVÁ, Natálie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The acquisition of a foreign language is a complex and ongoing process, and achieving proficiency cannot solely rely on school education. In the digital age, learners have access to an abundance of language materials beyond the classroom. This study explores the potential of video games as tools for language acquisition, particularly focusing on the English language. The primary aim is to identify which language skills are most likely to improve through gaming and to evaluate the overall benefits of this approach. The thesis comprises two main sections. The first part is a literature review, explaining selected video game genres and the second language acquisition. This part includes the main language competencies and how they can be potentially improved by video games in general. Finally, the last chapter of the literature review section is dedicated to the Krashen's Monitor Model, emphasising the Acquisition-Learning Hypothesis and the Input Hypothesis, and how these concepts align with language learning through video games. The second part of the thesis presents the empirical study conducted through a questionnaire, which gathered data from 64 respondents. This section details the methodology, analyses the responses, and discusses the findings in the context of the theoretical framework provided in the literature review. The results offer insights into the gaming experiences of players and their perceived improvements in language competence. Osvojování cizího jazyka je dlouhodobý proces a výsledků není možné dosáhnout pouze studiem ve škole. V současném digitálním věku mají studenti přístup k nespočetnému množství materiálů v jazyce, který se učí. Tato práce se zabývá jedním konkrétním zdrojem, který je stále populárnější mezi mladými lidmi, a to videohrami. Cílem této práce je zjistit jaké jazykové schopnosti videohry nejvíce ovlivňují, zda má hraní her nějaké výhody v otázce osvojování anglického jazyka, a jaká je motivace hráčů hrát zrovna v anglickém jazyce. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část tvoří odborná literatura, která se zaměřuje na vysvětlení vybraných videoherních žánrů a vztahu videoher a osvojování jazyka. Dále tato část obsahuje popis a vztah jednotlivých jazykových kompetencí a videoher obecně. Poslední sekce představuje Krashenův Monitor Model, zejména dvě jeho hypotézy the Acquisition-Learning Hypothesis a the Input Hypothesis, a objasňuje, jak tyto koncepty souvisí s osvojováním jazyka skrze videohry. Druhá část práce se zaměřuje na empirický výzkum, který byl provedený dotazníkovou formou, a který shromáždil data od 64 respondentů. V této části je podrobně popsaná metodika, analýza odpovědí a diskuze, která je založena na zjištění z první části. Výsledky nabízejí vhled do herních zkušeností hráčů a to, jestli vnímají zlepšení jejich jazykových schopností díky vlivu videoher.
Klíčová slova:
jazykové dovednosti; osvojování angličtiny; osvojování druhého jazyka (SLA); video hry Citace: FILOUSOVÁ, Natálie. ACQUISITION OF THE ENGLISH LANGUAGE THROUGH VIDEO GAMES. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/69083