Název:
Jazyk a obraz v influencerských a televizních reklamách
Překlad názvu:
Language and image in influencer advertising and in TV advertising
Autoři:
Vojtová, Petra ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje jazyku a obrazu nových forem reklam - influencerských reklam, které jsou porovnávány s televizními reklamami. Cílem je popsat specifika influencerských reklam, shrnout odlišnosti v porovnání s televizními reklamami. V teoretické části se zabýváme jazykem a stylem reklamní komunikace, prvky mluvené češtiny, sociálními sítěmi a multimodalitou. V praktické části analyzujeme jednotlivé roviny projevů televizních reklam a poté influencerských reklam. V rámci této analýzy práce rozebírá fonetiku a fonologii, lexikum, morfologii, syntax, subjekty a vzájemný kontakt, tematickou výstavbu a argumentaci a vztah mluveného slova a obrazu. V závěru shrnujeme shody a odlišnosti těchto dvou forem reklamy.This bachelor's thesis deals with language and image of the new form of advertising - the influencer advertising which are being compared with the TV advertising. The aim of the thesis is to describe specifics of the influencer advertising, to summarize differences compared with the TV advertising. In the theoretical part of the work we deal with the language and the style of the advertising communication, the elements of the spoken communication, the social networks and the multimodality. In the practical part of the work we analyse individual levels of these speeches of the TV advertising and then the influencer advertising. In this analysis the thesis deals with phonetics and phonology, morphology, syntax, thematic construction and argumentation and the relation between the spoken word and the image. In the conclusion we summarize the conformities and the differences of these two forms of advertising.
Klíčová slova:
Reklama|Instagram|jazyková analýza|multimodalita|influencerka|mluvený jazyk; Advertising|Instagram|language analysis|multimodality|influencer|spoken language