Název:
Diagnostika laterality u předškolních dětí
Překlad názvu:
Diagnostics of laterality in preschool children
Autoři:
Horáčková, Adéla ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku. Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu. Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku. Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů. Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěteTitle: Diagnosis of Laterality in Preschool Children Objectives: The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of laterality, including its diagnosis by preschool children, and the aspects of the preschool age period. Methods: The thesis employs the method of systematic review. It involves the collection and examination of both Czech and foreign professional literature to create an overview of the current issues related to the topic. Results: The outcome of the bachelor's thesis is an overview of the possibilities for diagnosing laterality in preschool children. Conclusion: Diagnosing laterality in preschool children plays a crucial role in their development. It enables educators and parents to better direct educational activities and thus support the optimal development of motor skills, coordination, and cognitive functions. Respecting the individual laterality of children at this age is essential for their harmonious and full development. It is necessary to use objective tests in the diagnosis of laterality. Keywords: diagnosis of laterality, laterality, preschool age, children, types of laterality, kind of laterality, child development
Klíčová slova:
diagnostika laterality; druh laterality; děti; lateralita; předškolní věk; typy laterality; vývoj dítěte; child development; children; diagnosis of laterality; kind of laterality; laterality; preschool age; types of laterality