Název:
Automaty aplikované v umění
Překlad názvu:
Automata Applied in Visual Arts
Autoři:
Albrecht, Kryštof ; Havel, Martin (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce představuje nový programovací jazyk, určený ke kompozici dvourozměrných vizuálních efektů. Jazyk je založen na upravené verzi celulárních automatů navržené pro kompozici. Hlavní platformou, kde efekty mají běžet, je herní engine Godot, kde jsou efekty realizovány pomocí fragment shaderů.
This thesis introduces a new programming language for composition of 2D visual effects. The language is based on a modified version of cellular automata designed for composition. The primary target platform is the Godot game engine, where the visual effects run using fragment shaders, although the compiler is platform-agnostic.
Klíčová slova:
art; automaton; cellular automaton; composition; DSL; effect; games; GPU acceleration; shader; VFX; automat; celulární automat; DSL; efekt; GPU akcelerace; hry; kompozice; shader; umění; VFX
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/246620