Název:
Anténa pro digitální klíč
Překlad názvu:
Digital key antenna
Autoři:
Kovář, Michal ; Polívka, Milan (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá návrhem kruhově polarizovaných antén, které jsou vhodné na použití Bluetooth Low Energy pro měření vzdálenosti. Anténa má být integrovaná v interiéru auta. Jelikož je za potřebí, aby anténa nebyla příliš velká, modelovaly se mikropáskové antény. Všechny navržené antény obsahují substrát Arlon 25N. Antény jsou modelovány a simulovány v programu Ansys HFFS. Cílem navržených antén je, aby pracovaly na frekvenci 2,44 GHz. Namodelované a nasimulované antény jsou následně porovnány a je vyhodnoceno, která anténa se nejvíce hodí na naše použití. Nejvhodnější anténa je následně vyrobena a jsou ověřeny vlastnosti antény měřením.
The Bachelor thesis deals with the design of circularly polarized antennas that are suitable for Bluetooth Low Energy for distance measurement. Since the antenna is going integrated into the car interior, that the antenna should not be too large. Hence, the microstrip antennas were modelled. All the proposed antennas contain an Arlon 25N substrate. The antennas are modelled and simulated in Ansys HFFS. The objective of the designed antennas is to operate at 2.44 GHz. The modeled and simulated antennas are then compared and are evaluated to decide which antenna is the most suitable for our application. The most suitable antenna is subsequently manufactured, and its properties are verified through measurement.
Klíčová slova:
dvojbodové napájení; jednobodové napájení; koaxiální sonda; kruhově polarizovaná anténa; Lineárně polarizovaná anténa; mikropásková anténa.; čtvrtvlnný transformátor; circularly polarized antenna; coaxial probe; dual point feed; Linearly polarized antenna; microstrip antenna.; quarter wavelength transformer; single point feed
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/246736