Název:
Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek
Překlad názvu:
Experimental testing of elasticity modulus for base layers of pavements
Autoři:
Kotas, Vojtěch ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.
The thesis is focused on experimental testing of resilient modulus Mr with triaxial test of chosen unbounded and bounded mixtures used in the sub-base layer of pavement. The reason of testing is to compare results with TP 170 – pavement construction guide containing commonly used values of resilient modulus Mr. Thesis should check if those values are correct and real. For classification of chosen materials there are used another tests like grain size distribution, compaction, California bearing ratio CBR for unbounded mixtures and compressive strength for cement-bounded mixtures.
Klíčová slova:
cyklická triaxiální zkouška; kalifornský poměr únosnosti CBR; Modul pružnosti Er; nestmelená směs; pevnost v tlaku; podkladní vrstvy vozovky; směs stmelená cementem; zhutnitelnost; California bearing ratio CBR; cement bounded mixture; compaction; compressive strenght; Resilient modulus Er; subbase pavement layers; triaxial test; unbounded mixture
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64485