Název:
Počítač jako inteligentní spoluhráč ve slovně-asociační hře Krycí jména
Překlad názvu:
Computer as an Intelligent Partner in the Word-Association Game Codenames
Autoři:
Jareš, Petr ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce řeší určování sémantické podobnosti slov. K tomu je využita kombinace prediktivního modelu fastText a metody založené na počtu Pointwise Mutual Information. Je zde popsán systém, který s využitím sémantických modelů je schopen zastoupit hráče ve slovně-asociační hře Krycí jména. Systém má implementovanou herní strategii využívající informace z průběhu hry k prospěchu týmu, za který hraje. Systém je schopen plnit funkci hráče hádajícího asociovaná slova k nápovědě, tak i hráče vytvářejícího vlastní nápovědy.
This thesis solves a determination of semantic similarity between words. For this task is used a combination of predictive model fastText and count based method Pointwise Mutual Information. Thesis describes a system which utilizes semantic models for ability to substitue a player in a word association game Codenames. The system has implemented game strategy enabling use of context information from the game progression to benefit his own team. The system is able to substitue a player in both team roles.
Klíčová slova:
fastText; Krycí jména; Pointwise Mutual Information; Python; sémantická podobnost; umělý hráč; zpracování přirozeného jazyka; artificial player; Codenames; fastText; natural language processing; Pointwise Mutual Information; Python; semantic similarity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/180138