host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Informace
Soubory
Název:
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Překlad názvu:
Design of a railway bridge with an extremely compressed construction height according to MVL 115
Autoři:
Svoboda, Petr
;
Šoukalová, Gabriela
(oponent) ;
Kožik, Libor
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
The aim of the thesis was a static and economic comparison of three variants of railway steel bridges with extremely compressed construction height according to the Bridge Model List (MVL) 115. A 3D model was created in RFEM for all variants. The bridge alternatives were evaluated for permanent loads, loads from rail traffic, and other significant loads. The option that came out best in terms of cost was then reassessed in more detail as part of a separate structural calculation.
Klíčová slova:
3D model
;
cenové srovnání
;
diplomová práce
;
dynamická analýza
;
extrémně stlačená stavební výška
;
hlavní nosník
;
hmotnost
;
ložiska
;
mezní stav použitelnosti
;
mezní stav únosnosti
;
most
;
mostovka
;
napětí
;
nátěrové plochy
;
ocel
;
ocelová konstrukce
;
plech
;
průhyb
;
příčník
;
srovnání variant
;
výztuhy
;
zatížení železniční dopravou
;
zatížitelnost
;
únava
;
železniční most
;
3D model
;
bearings
;
bridge
;
bridge deck
;
coating surfaces
;
comparison of variants
;
crossbar
;
deflection
;
dynamic analysis
;
extremely compressed building height
;
fatigue
;
load capacity
;
main beam
;
master thesis
;
plate
;
price comparison
;
railway bridge
;
railway loading
;
reinforcements
;
serviceability limit state
;
steel
;
steel structure
;
stresses
;
ultimate limit state
;
weight
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
https://hdl.handle.net/11012/244785
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-600354
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2024-04-02, naposledy upraven 2024-04-03.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet