Název:
Rychlé zobrazování přesných stínů metodou předpočítané geometrie
Překlad názvu:
Fast Visualization of Precise Shadows Using Precomputed Scene Geometry
Autoři:
Mikeš, Tibor ; Milet, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je navrhnout a implementovat efektivní způsob vykreslování zcela přesných (per-pixel correct) ostrých stínů ve scénách se statickou geometrií. Podstatou této metody je oddělené vykreslování osvětlených a zastíněných povrchů. Protože informace o zastínění trojúhelníku je známa ještě před jeho rasterizací, není potřeba provádět kontroly zastínění pro každý rasterizovaný fragment. Aby bylo možné scény tímto způsobem vykreslit, je potřeba je nejprve předzpracovat. Práce tedy kromě vykreslování stínů popisuje a implementuje také dva možné způsoby předzpracování scén.
The aim of this bachelor's thesis is to design and implement an effective method of rendering per-pixel correct hard shadows in scenes with static geometry. The principle of the method is in separate rendering of shadowed and lit surfaces. Whether a triangle is in shadow or not is known prior to its rasterization, which allows the renderer to omit per-fragment shadow calculations. Rendering a scene in this way requires it to be preprocessed. Therefore, two possible ways of preprocessing the scenes are described and implemented as well.
Klíčová slova:
počítačová grafika; předpočítané stíny; předzpracování; přesné stíny; statické scény; stínová tělesa; stíny; vykreslování; computer graphics; per-pixel correct; precise shadows; precomputed shadows; preprocessing; rendering; shadows; shadows volumes; static scenes
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/194922