Název:
Exploratory Analysis of Big Data in "jmenomesto"
Překlad názvu:
Exploratory Analysis of Big Data in "jmenomesto"
Autoři:
Trampeška, Václav ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Landini, Federico Nicolás (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce se zabývá analýzou databáze online hry Jméno, město. V této hře mají hráči za úkol adekvátně odpovídat na zadané kategorie odpovědmi začínající na zadané písmeno. Práce analyzuje evoluci chování hráčů během existence hry a chování hráčů v různých zemích a kulturách v rámci stejného i jiného jazyka na základě popularity různých odpovědí. Pro zjednodušení vykonávání těchto analýz byla vyvinuta webová aplikace umožňující snadnou kolekci a vizualizaci dat v grafech bez nutnosti znalosti databázové struktury a dotazovacího jazyka. Výsledky navržených analyzačních metod jsou porovnávány s daty služby Google Trends za účelem zjištění podobností mezi daty sledovanými ve hře a internetovým vyhledáváním. Z toho porovnání vyplývá, že navržené metody mohou dávat smysluplné výsledky a databáze tedy může být vhodnou pro vykonávání dalších konkrétně zaměřených analýz. Práce dále, i na základě výsledků analýz, navrhuje změny pro zlepšení hry v rámci hráčského prožitku a výdělečnosti.
This thesis is concerned with the analysis of the database of the online game Jméno, město. In this game, players are tasked with adequately answering given categories with answers beginning with a given letter. The thesis analyzes the evolution of player behaviour over the lifetime of the game and the behaviour of players in different countries and cultures within the same and different languages based on the popularity of different answers. A web application was developed to facilitate the execution of these analyses, allowing easy-to-use data collection and data visualisation in charts without requiring knowledge of the database structure and a query language. The results of the proposed analysis methods are compared with Google Trends data to identify the similarities between the data observed in the game and internet searches. The comparison shows that the proposed methods can give meaningful results, and hence the database can be suitable for performing further specific analyses. Furthermore, partly based on the analysis results, the thesis proposes changes to improve the game in player experience and revenue generation.
Klíčová slova:
Big data; data analysis; online game; player behaviour; web application; world cultures; chování hráčů; datová analýza; online hra; světové kultury; Velká data; webová aplikace
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198917