Název:
Návrh spojité mostní konstrukce
Překlad názvu:
Design of the continues bridge structure
Autoři:
Škarda, Jan ; Krejčík, Vladimír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této diplomové práce je návrh a posouzení mostní konstrukce na přeložce silnice III/11812 přes budoucí prodloužení dálnice D4. Je dáno směrové i výškové vedení navrhované přeložky, pro které jsou navrženy 4 varianty řešení z nichž je jedna vybrána pro následné podrobné řešení. Vybranou variantu tvoří spojitý deskotrámový nosník o třech polích s rozpětími 20,00 + 34,50 + 20,00 m podepřenými stojkami spojenými s nosnou konstrukcí vrubovými klouby. Na podpěrách je potom konstrukce uložena na hrncová ložiska. Výpočet účinků zatížení na konstrukci byl proveden v programu Scia Engineer 18.0 a posouzení konstrukce bylo provedeno dle platných norem za použití mezních stavů použitelnosti a únosnosti.
The subject of this master thesis is the design and analysis of bridge construction on the crossing of relocated road III/11812 over the future extension of the motorway D4. The geometrical road design of the sugested relocation is predetermined. 4 variant solutions are designed, one of which is selected for subsequent detailed solution. The selected variant is designed as a slab-girder continuous 3-span beam bridge with span lenghts 20.00, 34.50, 20.00m. The load-carrying structure is connected to pillars by notched joint and to abutment by pot bearing. Calculation of load effects was made with software Scia Engineer 18.0 and the analysis was done in cmpliance with current service and ultimate limit states standards.
Klíčová slova:
most z předpjatého betonu; předpjatý betonový nosník; přeložka; půdorysně zakřivená konstrukce; Silniční most; statický výpočet; třípolový most; vizualizace; výkresová dokumentace; výškově zakřivená konstrukce; drawing documentation; ground curved construction; prestressed concrete bridge; prestressed concrete girder; relocation; Road bridge; statical analysis; three-span bridge; vertical curved construction; visualization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/137581