Název:
Scrabble pro mobilní telefony
Překlad názvu:
Scrabble for Mobil Phones
Autoři:
Kaněčka, Ondřej ; Kunc, Michael (oponent) ; Schönecker, Rudolf (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce zkoumá možnosti vyhledávacích algoritmů a slovníkových datových struktur na platformách s omezeným výpočetním výkonem a dostupnou pamětí (typicky jde o mobilní telefony) a ukazuje jejich výhody a nevýhody v souvislosti s touto platformou. Konkrétně se zabývá jejich uplatněním ve známé stolní hře SCRABBLE. Používá Appel-Jacobsonův vyhledávací algoritmus na hledání možných tahů. Algoritmus má k dispozici slovník se všemi slovy, který je uložen v tzv. struktuře DAWG, která umožňuje slova rychle vyhledávat a současně zajišťuje kompresi obsažených slov, takže je velikost slovníku v paměti vzhledem k cílové platformě dostatečně malá. Výsledná Java aplikace pro mobilní telefon (MIDP 2.0) přidává grafické rozhraní a ovládání hry a umožňuje tak hraní hry SCRABBLE jak proti umělé inteligenci, tak proti jinému člověku.
This paper deals with an usage of searching algorithms and lexical data structures for platforms with limited computing power and accessible memory (celluar phones and similar) in SCRABBLE brand crossword game. There are also shown its advantages and disadvantages on this platform. The Appel-Jacobson searching algorithm is used to search possible moves. The lexicon with all words is available for this algorithm. It's stored in Directed Acyclic Word Graph (DAWG), which provides fast data searching and data compression too, so the size of the lexicon is comparatively small considering the target platform. The final Java application for celluar phones (MIDP 2.0) adds graphical interface and game control so it provides playing SCRABBLE brand crossword game against artificial intelligence or against human.
Klíčová slova:
Appel-Jacobsonův algoritmus; DAWG; Herní heuristiky; prohledávání stavového prostoru; Scrabble; Umělá inteligence; Univerzální slovníková struktura; USS; Appel-Jacobson algorithm; Artificial intelligence; Backtracking games; DAWG; Directed Acyclic Word Graph; Game heuristics; Scrabble; Trie
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55489