Název:
Simulace přistání Beresheet na Měsíci
Překlad názvu:
Beresheet Lunar Landing Simulation
Autoři:
Karpíšek, Jakub ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této bakalářské práce bylo vypočítat optimální trajektorii sestupu na Měsíc pro kosmickou loď Beresheet a vyvinout prostředí pro vizualizaci sestupových trajektorií na Měsíc. Optimální trajektorie byla vypočtena použitím programu Bocop, který řeší problémy optimálního řízení, a prostředí bylo vytvořeno v Javě s použitím 3D enginu LibGDX. Byla nalezena optimální trajektorie, která splňuje všechna kritéria použitelnosti, umožňující hladké přistání s palivovou rezervou 29.2 kg (6.8 %). Vytvořené prostředí umožňuje uživatelům vidět trajektorii sestupu na Měsíc v intuitivním zobrazení a také jednoduše zasahovat do probíhající vizualizace.
The goal of this bachelor's thesis was to compute the optimal lunar descent trajectory for the Beresheet spacecraft and develop a visualization environment for interpreting lunar descents. The optimal descent trajectory was computed using Bocop, an optimal control problem solver, and the environment was implemented in Java, using the LibGDX 3D engine. The optimal descent trajectory was found and it enables soft landing with 29.2 kg (6.8 %) of fuel left. Created environment enables users to see lunar descent trajectories in an intuitive way and to interact with the visualization.
Klíčová slova:
Beresheet; bocop; libgdx; lunar landing; optimal control; optimal descent trajectory; simulation; Beresheet; bocop; libgdx; optimální trajektorie sestupu; optimální řízení; přistání na Měsíci; simulace
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191563