Název:
Výroba krytu kloubu přívěsného vozíku
Překlad názvu:
Manufacturing of Trailer Connecting Joint
Autoři:
Vahala, Jiří ; Žák, Ladislav (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce předkládá návrh technologie výroby krytu kloubu přívěsného vozíku z hlubokotažného ocelového plechu jakosti 11 320. Na základě literární studie problematiky hlubokého tažení a výpočtů byl navržen postupový nástroj složený ze čtyř operací. K vysunutí součástí jsou použity spodní vyhazovače. Nástroj je především z nenormalizovaných komponent a je navrženo pro použití na hydraulickém lisu CTH 250, s nominální tažnou silou 2 500 kN. Tažník a tažnice jsou vyrobeny z nástrojové oceli jakosti 19 436 tepelně zpracované podle výkresové dokumentace. Technicko – ekonomickém hodnocení bylo zaměřeno na náklady při tváření, jejichž celková hodnota je 2 922 893 Kč.
The project elaborated design of technology production of the trailer connecting joint from the deep drawing sheet iron 11 320. Pursuant to of the literary pursuit a problem of the deep drawing and calculation was designed progressive tool concatenate four operations. The lower ejectors are using for ejecting components. The drawing instrument especially made of non-standardised components and it is designed for use on a hydraulic press CTH 250, with nominal tensile force 250 kN. Drawing punch and drawing die are produced from alloyed instrumental steel 19 436 heat-worked according to drawing documentation. The technical and economical evaluation was focused on the forming cost, which is 2 922 893 CZK in total.
Klíčová slova:
hluboké tažení; hydraulický lis; nerotační výtažek; ocel 11 320; 11 320 steel; deep drawing; hydraulic press; non-rotary drawing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199776