Název:
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Překlad názvu:
Reducing CO2 Emission in Air Transport
Autoři:
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.
Reducing CO2 emission in air transport is the main theme of this master´s thesis. As the public interest in aviation and climate change is world´s growing it could be consider as a hot topic. As a response to public interest was the creation of contracts, standards and limits of carbon dioxide emissions. The master´s thesis is divided into several parts. The first is mapping of global air traffic and carbon dioxide emissions. The second part deals with European approach to solving problems of reducing CO2 emissions follows by description of ICAO Aeroplane CO2 emissions standard. The part of the thesis is the overview of the use of biofuels in aviation and their price. The conclusion summarizes all knowledge learned while working on this thesis.
Klíčová slova:
alternatívne palivá; biopalivá; CO2 štandard; emisie oxidu uhliitého; EU ETS; alternative fuels; biofuels; carbon dioxide emissions; CO2 emissions standard; EU ETS
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/33503