Název:
Vývoj těsnících zátek pro testování vysokocyklové únavové pevnosti tlakového zásobníku paliva systému Common-Rail
Překlad názvu:
Seal Plugs Design for Common-Rail System Pressure Reservoir High-Cyclic Fatigue Testing
Autoři:
Skrutek, Ivo ; Cupl, Zdeněk (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení problému praskání těsnících kuželů na tělesech railů při zkoušce dlouhodobé životnosti pomocí pulzního vysokotlakého testu. Hlavní částí je analýza vlivu těsnících zátek na namáhání těsnícího kuželu s následným návrhem nové zátky, která bude tvořit stejné nebo podobné zatížení všech komponent při pulzním testu jako vysokotlaká trubka, která se používá v sériové produkci. Další částí je ověření vlastností nové zátky pomocí vysokotlakého pulzního testu.
This diploma thesis is focused on problem with crackling of the sealing cone on the rail body during high pressure pulsation test. There are analyzed properties of currently used sealing caps for pulsation test and their influence on loading of the sealing cone. The main target is proposal of new sealing cap which creates the same or very similar loading on all components during pulsation test like high pressure pipe which is used in serial production. Next part is verification of properties of new sealing cap by high pressure pulsation test.
Klíčová slova:
Common rail system; Diesel engine; fatigue life; FEM; FEMFAT; finite element method; high pressure sealing; sealing cap; Common rail systém; FEM; FEMFAT; metoda konečných prvků; těsnící zátka; těsnění vysokého tlaku; Vznětový motor; únavová životnost
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/463