Original title:
Adaptace marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu
Translated title:
Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market
Authors:
Pekáriková, Katarína ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analýza marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu. Její teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku společnosti z hlediska historického vývoje, klíčových hodnot, identity značky a positioningu. Také je zde prezentována celosvětová strategie firmy, formy vstupu na zahraniční trhy a požadavky na perspektivního obchodního partnera. Praktická část se soustředí na rozbor českého trhu, jeho makroprostředí, konkurenci v oboru a SWOT analýzu. Navíc jsou zde uvedeny konkrétní příklady adaptace marketingové strategie firmy a marketingový mix.Purpose of this diploma thesis is Starbucks marketing strategy analysis on the Czech market. Theoretical part focuses primarily on company characteristics with regard to its historical development, key values, brand identity and positioning. This also covers company's global strategy, ways of international expansion and requirements for perspective business partner. Practical part analyses Czech market, its macro-environment and competition in the field. In addition present thesis includes SWOT analysis, practical examples of marketing strategy adaptation as well as marketing mix.
Keywords:
AmRest; Brand identity; Coffee; Howard Schultz; Marketing strategy; PEST; Positioning; Starbucks; SWOT; AmRest; Howard Schultz; Identita značky; Káva; Marketingová strategie; PEST; Positioning; Starbucks; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9517