Název:
Formy a metody motivace ve stavebnictví
Překlad názvu:
The forms and methods of motivation in construction industry
Autoři:
Kočí, Zdeněk ; Dokoupil, Kamil (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce na téma „ Formy a metody motivace ve stavebnictví“, je zaměřena na spokojenost a motivovanost zaměstnanců firmy UNISTAV a.s. V teoretické části se zabývám nejvýznamnějšími a všeobecně uznávanými teoriemi motivace. Dále se pak dotknu forem motivace a také metod, jak mohou vedoucí pracovníci ve stavebnictví své zaměstnance stimulovat a motivovat k lepším výkonům a ztotožněním se cílů jednotlivců s cíly firmy. V poslední části stručně představuji podstatné informace o sledované firmě. Jako podklad pro empirickou část práce, jsem na základě pracovních hypotéz vypracoval dva dotazníky. Jeden pro řadové zaměstnance a druhý pro vedoucí pracovníky, kteří mají pod sebou více zaměstnanců. Zaměřil jsem se na motivátory, které nejvíce ovlivňují motivaci zaměstnanců. Sledoval jsem také názory na komunikaci ve firmě a firemní kulturu obecně. Přínosem práce je jasné definování slabých, ale i silných stránek sledované firmy vztažené na zvolené téma. Dále také porovnání pohledu zaměstnanců a jejich přímých nadřízených. Z těchto zjištění poté plynou mé návrhy řešení a doporučení. Pro přehlednost jsem výsledky zpracoval do jednoduchých grafů.
This thesis on „Form and methods in construction“ is focused on satisfaction and motivation of employees from UNISTAV a.s. company. In theoretical part I focus on the most important and generally accepted theory of motivation. I also mention forms of motivation and also methods which can be used by managers in construction to challenge and stimulate their employees to perform better and to identify goals of individuals with goals of company. In the last part I introduce relevant information about studied company. As an example for empirical part of work, based on working hypothesis I created two questionnaires. On for ordinary customer and second one for managers. I also studied opinions on company communications and corporate culture in general. One of the main benefits of this thesis is, that it clearly defines weak and strong spots relative to the chosen topic. It also compares views of employees and their managers. From these findings I constructed series of solutions and recommendations. For convenience I show my findings in form of simple graphs.
Klíčová slova:
hygienické faktory; motivace; motivátor; potřeby; pracovní výkon; Stavebnictví; vedoucí pracovník; zaměstnanec; Construction; employee motivation; job performance; manager; motivator and hygiene factors; needs
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/13069