Název:
Tvorba báze znalostí pro pojištění
Překlad názvu:
Creating a knowledge base for insurance products
Autoři:
Pokorný, David ; Štrof, Jan (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce spočívá v realizaci báze znalostí pro expertní systém. Jedná se o soubor vhodně zakódovaných znalostí z oblastí lidské činnosti, které se dají vyjádřit s určitou mírou neurčitosti. Vytvořená báze znalostí bude sloužit ke kvalifikovanému rozhodování při výběru vhodného rizikového životního pojištění. Tato báze je vytvářena ve spolupráci s finančně – poradenskou společností a bude nasazena do běžného provozu, kde bude pomáhat obchodním zástupcům při jejich každodenní expertní činnosti. V teoretické části se práce věnuje problematice tvorby a ladění bází znalostí pro expertní systémy, je probrán okruh možných aplikací expertních systémů a popsán expertní systém NPS a jeho syntaxe. V praktické části je popsán vývoj báze, její tvorba a výsledná odladěná verze s posudkem odborníka a návrhem možností dalšího rozvoje.
This bachelor thesis is about developing a knowledge base for an expert system. Knowledge base is a set of appropriately coded knowledge from the areas of human activities, which can be expressed with some uncertainty. This created knowledge base is used for qualified selection of appropriate risk life insurance. Base is being create in cooperation with financially – advisory company and will be deployed in regular service where it will help Sales representatives in their regular expert work. Theoretical part of the document describes problematics of creation and tuning of a knowledge base, there is also described a wide range of usage expert system aplications and illustration of NPS expert system and its syntax. Practical part then consists of description of development knowledge base, evaluation of the final results and proposals for another development.
Klíčová slova:
Báze znalostí; Expertní systém; Konzultace; NPS; Pojištění; Consultation; Expert system; Insurance; Knowledge base; NPS
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198130